با فرهنگ سازی به اصلاح الگوی مصرف آب امیدوار هستیم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران آبرسانی و مدیریت مصرف و شبکه در حال انجام است که بخشهایی از مرکز شهر یاسوج بدلیل پیک مصرف گاها دچار نوسان و قطعی می شوند که تلاش داریم با حضور شبانه روزی نیروهای عملیاتی آن را تقلیل دهیم .

فصلی نو ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در مصرف آب گفت :فرهنگ سازی یک مقوله بلند مدت است و صبر و تلاش نیاز دارد و ما به اصلاح الگوی مصرف در استان امیدوار هستیم .

به گزارش  فصلی نو ،سید علی لدنی نژاد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: اگر تمامی مشترکین بهینه سازی مصرف را در دستور کار نداشته باشند هر میزان تولید باشد در بحث مصرف کم خواهیم آورد .

وی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد بیشترین تنش آبی در شهر یاسوج هستیم .

لدنی نژاد ادامه داد : در ابتدای کار ما، ۸ شهر استان تنش آبی داشتند که با  تلاش مدیریت استان ،نمایندگان محترم و البته همکاران محترم تعداد شهرهای دارای تنش آبی را به ۴ برسانیم .

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرهای مادوان ،باشت ،دیشموک و یاسوج دارای تنش آبی هستند بیان کرد :در حال حاضر مشکل اصلی در شهر یاسوج است و ۳ شهر دیگر مشکلات آنها مرتفع شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران آبرسانی و مدیریت مصرف و شبکه در حال انجام است که بخشهایی از مرکز شهر یاسوج بدلیل پیک مصرف گاها دچار نوسان و قطعی می شوند که تلاش داریم با حضور شبانه روزی نیروهای عملیاتی آن را تقلیل دهیم .

سید علی لدنی نژاد در ادامه عنوان کرد : برخی از مناطق یاسوج از جمله محمود آباد در اوایل تابستان امسال چالش آبی داشت که با تلاش همکاران در شهرستان موضوع مدیریت و رفع شد.

لدنی نژاد اضافه کرد: این تنش طبق پیش بینی ما از قبل بوده است و ۳۳۴ شهر در کشور تنش آبی دارند که ۴ شهر در استان ما با تنش آبی هستند.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه کولرهای آبی هر کدام بین ۱.۲ تا ۱.۵ نفر مصرف آب دارند که به مصرف شهری اضافه می شود که مصرف در ساعات خاصی افزایش می دهند که مردمعزیز باید مصرف کولرهای آبی را مدیریت کنند .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در ادامه به دیگر توصیه های مصرف بهینه آب شرب اشاره کرد و گفت : مردم عزیز از آبیاری باغات و صیفی جات با آب شرب خودداری کنند و همچنین از آب شرب بجای جارو در شست و شو استفاده نکنند .

سید علی لدنی نژاد گفت : اگر تمامی مشترکین بهینه سازی مصرف را در دستور کار نداشته باشند هر میزان تولید باشد در بحث مصرف کم خواهیم آورد .

لدنی نژاد در ادامه با اعلام اینکه سرانه مصرف در استان بیشتر از میزان کشوری است بیان کرد : متوسط مصرف استان در برخی از مواقع سال حدود ۲۵ درصد از متوسط کشوری بیشتر است .

وی ادامه داد : در طرح همیار آب بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز ،خردسال و مهدکودکی با ما همکاری دارند و کارت عضویت دریافت کردند .

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7309

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: