سلامت را سیاست زده نکنید

پناهی افزود:سیاست زدگی به گونه ای با بی عدالتی و از جا کنده شدن موضوعات از جایگاه واقعی خود عجین است در این شرایط است که ما شاهد عزل و نصب های سیاسی جناحی و کنار گذاشتن اصل تخصص و ویژگی های متناسب با مشاغل بهداشتی و درمانی نیز خواهیم بود.

فصلی نو ،معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : نه مجازات و نه پاداش هیچکدام نباید بعنوان زمینه تحریک عملکردهای افراد تلقی شوند .

به گزارش فصلی نو ، سیده رقیه پناهی در آیین گرامیداشت روز پزشک اضافه کرد: پاداش نباید موجب اقدام به عمل خوب و مجازات نباید موجب ترک اعمال بد ما باشند که  در این صورت موجب بروز صفت ناپسندی در وجود ما میشوند.

پناهی اضافه کرد: این صفت پست در وجود کسی که به امید پاداش اقدام به عمل خیر میکند عبارتست از نوکرصفتی و در وجود کسی که از ترس مجازات رفتار بد را ترک میکند بردگی است.محرک رفتار ما بایستی محرک اخلاقی باشد.

وی عنوان کرد: اخلاق ویژگی بارز جامعه پزشکی است و به پشتوانه این اخلاق است که جامعه پزشکی سلامت مردم را بالاترین اولویت خود قرار میدهند ،پزشکان اگاهانه راه فداکاری و ایثار را انتخاب کرده و از این بابت برخود میبالند .

عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه برای ما هیچ لذتی بالاتر از اعتماد بیمارانمان نیست و هیچ خوشی برتر از لبخند رضایت بخش بیماران نیست تصریح کرد: پزشکان متعددی را دیده ام که واژه پزشک نمونه در برابر بزرگی و دریادلی شان حقیر است .

سیده رقیه پناهی در ادامه ضمن تبریک روز پزشک دندانپزشک داروساز و پیراپزشک خاطرنشان کرد:معضل سیاست زدگی در کشور ما بیش از انکه زاییده فرهنگ عمومی باشد مولود عرصه رسمی و روابط ویژه قدرت است.

پناهی افزود:سیاست زدگی به گونه ای با بی عدالتی و از جا کنده شدن موضوعات از جایگاه واقعی خود عجین است، در این شرایط است که ما شاهد عزل و نصب های سیاسی جناحی و کنار گذاشتن اصل تخصص و ویژگی های متناسب با مشاغل بهداشتی و درمانی نیز خواهیم بود.

پناهی قرایت های پوپولیستی و توده وار را عامل تقویت سیاست زدگی اعلام کرد و گفت :  این موارد مانعی برای نظارت مردم بر سیاست های بهداشتی درمانی می شود و ریشه این مساله را باید به نوعی پوپولیسم همراه با عوام فریبی نسبت داد یعنی عوام فریبی وسیاستهای پوپولیستی میتواند موید سیاست زدگی جامعه ما باشند و بر بهداشت و درمان مردم اثر سو بگذارند.

متخصص رادیولوژی فک و صورت ادعا کرد: بخش زیادی از این سیاست زدگی و اخلال در روند صحیح سیاست گذاری و ارایه خدمات مناسب بهداشتی درمانی دخالت نهادهای غیرمرتبط با سلامت در تعیین مدیران بهداشتی و درمانی است واضح و مبرهن است که این رویه ناصحیح در زیست بوم ما نمود بیشتری داردو مطالبات منطقه ای قومی و قبیله ای نیز مزید علت میشود.

سیده رقیه پناهی گفت: به هر حال در جغرافیایی که حتی نفس کشیدن ما هم سیاسی تعبیر میشود کار سختی در پیش داریم ،اما نگذارید سلامت سیاست زده شود که اولین هزینه را ما و خانواده هایمان پرداخت خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7379

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: