گزارش اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی – آشنا:دانایی و آگاهی با مطالعه به دست می آید
- شناسه خبر: 7399
- تاریخ و زمان ارسال: 12 شهریور 1397 - 01:21
فصلی نو ، با حضور رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد ، معاون اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، خیرین آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد .
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: با برنامه ریزی در دو بخش الکترونیک و شیوه مکتوب پوشش جامعه هدف شرکت کننده محورها و رده های سنی هدفگذاری شده محقق شد.
یاسر رحیمیان افزود: در حوزه فراخوان الکترونیک از ۲۵ اردیبهشت ماه با انتشار فایل های “pdf” کتاب ها در سایت های مورد نظر، پوشش لازم انجام و این مهم تا ۱۹ مرداد عملیاتی شد.
رحیمیان با اشاره به پوشش انجام شده در حوزه الکترونیک، ابراز داشت: به تعداد ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر در بخش الکترونیک و مکتوب پوشش ثبت نام داده شد.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان گفت: در بخش مکتوب نیز با پوشش سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال ارسال کتابها به کتابخانه های هدف اجرایی شد. در بخش کودکان نیز با محوریت کتابخوانی برای کودکان و تحقق مراحل بعدی هدفگذاری ها عملیاتی شد.
رحیمیان تصریح کرد: با برگزاری مراسم اختتامیه از ۴۱ نفر از شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمد.
رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی، فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت بیش از ۸۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری خبر داد.
،قادر آشنا افزود: طی جشنواره سال گذشته ۶۵۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که آمار سال جاری نشان از افزایش شرکت کنندگان دارد.
آشنا با بیان اینکه جشنواره رضوی یک ظرفیت و فرصت مناسب برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ابراز داشت: بخش کتاب و کتابخوانی جشنواره در سالهای اخیر با واگذاری به نهاد کتابخانه ها، بهبود مناسبی داشته است.
آشنا با تاکید بر تبیین شخصیتی ائمه اطهار، اظهار کرد: ما هرچه داریم از ائمه اطهار است و در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز تبیین و گسترش چنین ظرفیت هایی هدفگذاری شده است.
رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانایی و آگاهی با مطالعه به دست می آید و توصیه بزرگان نیز بر تقویت مطالعه است.
آشنا افزود: یکی از مهمترین ظرفیت ها برای رشد همه جانبه بهره مندی از نهج البلاغه است که محورهایی در حوزه اجتماعی، روانشناسی، دینی، اخلاقی و … در آن دیده شده است.
آشنا محورهای مطالعه را به دو حوزه عمقی و سطحی تقسیم کرد و ابراز داشت: مطالعه در حوزه فضای مجازی از محورهای مطالعه سطحی محسوب می شود که به نوعی ترویج تفکرات دیگران است.
وی افزود: سطح دیگر مطالعه به عنوان محور مطالعه عمیق در حوزه کتاب است.
آشنا با اشاره به برخی ضعف های آموزشی در مدارس خواستار بکارگیری معلم تخصصی در بخش های انشاء، ورزش و هنر شد و تحقق این مهم را برای توسعه علمی و پویایی ضروری دانست.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد