محمود باقری در ادامه با اعلام اینکه در شش ماهه اول سال جاری در حوزه گردشگری ۶۹ طرح داشته ایم بیان کرد: از این تعداد ۴۴ طرح به بانک معرفی شده، ۸۷۶ اشتغال ایجاد می کند و تاکنون ۴ میلیارد پرداخت شده است.

فصلی نو ،  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر گردشگری محور توسعه استان است باید متناسب با آن هم اعتبار تخصیص دهیم.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد ، محمود باقری در نشست خبری  بمناسبت هفته گردشگری در آبشار یاسوج گفت : ساماندهی واحدهای گردشگری که مجوز ندارند را در کارگروه گردشگری بررسی کردیم و کمیته ای شامل اداره کل میراث فرهنگی،اداره کل راه داری، صنعت و معدن، منابع طبیعی، محیط زیست، بهداشت محیط،فرمانداری شهرستان ها، قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای ساماندهی آنها در نظر گرفته شد.

باقری ادامه داد : طرح آمایش توسط سازمان برنامه و بودجه استان طی یکی دوسال گذشته انجام گرفت که همه اداره ها به شکل مستقیم با این طرح ارتباط داشتند که یکی از مهمترین برون دادهای طرح آمایش تعریف محورهای توسعه استان شامل سه محور آب، نفت و گاز و گردشگری است.

وی اضافه کرد: در طرح آمایش ضمن مشخص شدن نقاط مختلفی مشخص شده است که بر اساس طرح آمایش برای محورهای تعریفی توزیع اعتبارات هم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد:اگر بانک ها در پرداخت اعتبارات تسریع کنند ما زودتر به هدفمان می رسیم که با بحث اقتصادی امروز کشور در اتمام پروژه ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

محمود باقری در ادامه با اعلام اینکه در شش ماهه اول سال جاری در حوزه گردشگری ۶۹ طرح داشته ایم بیان کرد: از این تعداد ۴۴ طرح به بانک معرفی شده، ۸۷۶ اشتغال ایجاد می کند و تاکنون ۴ میلیارد پرداخت شده است.

باقری در ادامه افزود: تعداد طرح های معرفی شده توسط کارگروه گردشگری ۷۳۷ طرح بوده است و در حوزه صنایع دستی ۳۵۹ طرح به بانک های عامل معرفی شده است که اشتغال بدست آمده از ۳۵۹ طرح ۹۸۶ نفر اشتغال است  و مبلغ پرداختی تاکنون ۷ میلیارد تومان است.

وی در ادامه شعار هفته گردشگری سال جاری را گردشگری الکترونیم اعلام کرد و گفت: امروزه در دنیا سواد الکترونیکی برای افراد در نظر گرفته می شود.

مقام مسئول گردشگری استان در ادامه تصریح کرد: چقد ما با این فضا آشنا هستیم و برای کارکردهایمان استفاده می کنیم،باید بدانم چه عملکردها و رفتارهایی را در این فضا معرفی کنیم که برگشت آن به درآمدزایی برای مردم تبدیل شود.

محمود باقری اضافه کرد: در حوزه گردشگری هم ما اعتقاد داریم که کارهایمان را می توانیم به صورت الکترونیکی ارائه دهیم که این عملکردها اشتغالزا و درآمدزا هستند.

باقری در ادامه به بحث استارتاپ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در جشنواره استارتاپ هایی که برگزار کردیم ۱۲ نرم افزار جامع گردشگری معرفی شد.

وی با اشاره به مزایای الکترونیک در بحث صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع دستی بحث فروش است که تولید کننده گان صنایع دستی که اغلب در روستا هستند و ما در استان بازارچه صنایع دستی نداریم و می توانیم از این نرم افزار ها استفاده کنیم که هم برای خریدار و هم فروشنده کاربردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلوویه و بویراحمد در ادامه به پروژه های در دست احداث گردشگری در استان اشاره کرذ و افزود: برای هفته گردشگری کلنگ زنی دو پروژه گردشگری را در یاسوج خواهیم داشت.

محمود باقری تشریح کرد: یکی پروژه گردشگری در جاده یاسوج به اصفهان و دیگری در روستای دهنو که اعتباری نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل و شروع آنها از محل تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت خواهد شد.

باقری اضافه کرد: پاکسازی نمادین مسیر های گردشگری با حضور علاقه مندان به حوزه طبیعت و گردشگری را در همه شهرستان های استان خواهیم داشت و این برنامه در یاسوج روز ۹ مهر ساعت ۹ صبح در پارک جنگلی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در هفته گردشگری اماکن گردشگری به مسافران تخفیف ارائه می دهند بیان کرد: در هفته گردشگری، فضاهای گردشگری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف دارند.

باقری گفت: یکی از ابزارهای کنترلی ما لغو مجوز می باشد و به واحدهای که مجوز ندارند مجوز بدهیم و بالغ بر ۲۳ مورد در آبشار یاسوج و ۱۷۰ واحد بین راهی مجوز ندارند.

در پایان این نشست به متولیان ثبت ملی لباس محلی کهگیلویه و بویراحمد جوایزی اهدا شد.