طرح چندین پرسش پیرامون تغذیه سالم و اهدای جوایز و همچنین توزیع دفتر و مداد رنگی نیز بخشی از این برنامه کودک پسند بوده است

فصلی نو ،اهمیت خوردن صبحانه و صبحانه سالم خوردن به حدی بوده که امروز برای نخستین‌بار در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی و همکارانش در معاونت غذا و دارو، کنار بچه‌های مدرسه روستای مختار، زانو بزنند و پیرامون این موضوع، ساعت‌ها با آن‌ها صحبت کنند.

به گزارش‌فصلی نو  اگر در سیستم اداری این استان فقط چند کار خوب و مؤثر انجام شده باشد، یکی از آن‌ها کاری است که این روزها امام‌بخش قائدی و همکارانش در غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهند.

روز جهانی غذا بهانه خوبی شد تا در چند روز گذشته، برای فرهنگی که سال‌ها از آن غفلت کردیم، گام‌هایی برداریم.

چاقی، بی‌تحرکی و مهم‌تر از آن رژیم نامناسب غذایی و غذاهای ناسالم، جامعه امروزی ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده و این سبک ناسالم زندگی، به یک رفتار نهادینه شده تبدیل شده است.

این روزها، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تقریبا همه کارهایش را کنار گذاشته تا روی این موضوع مهم تمرکز کند و حداقل کاری که کند، تلنگری وارد کند که به سمت تغییر الگوهای رفتاری در حوزه تغذیه برویم.

جامعه هدف در این طرح، افراد زیر ۱۴ سال است و تمرکز اصلی روی دانش‌آموزان تا بلکه تغییر سبک زندگی از مدرسه و نونهالان استارت بخورد.

امروز نیز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مدرسه ابتدایی در روستای مختار بویراحمد رفتند و روی یک سفره به بچه مدرسه‌ای نشستند و صبحانه سالم خوردند.

در این برنامه مؤثر که با استقبال دانش‌آموزان مواجه شد، برای نخستین بار، نفر اول حوزه سلامت این استان نیز قائدی و همکارانش را همراهی کرد تا نشانه‌ای باشد برای عزم جزم دانشگاه علوم پزشکی برای تلاش در زمینه تغییر سبک زندگی در میان خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان این دیار.

نشانه‌ای که می‌توان امیدوار بود که این طرح صرفا یک روز و هفته خاص نباشد و با حمایت مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی، در همه ایام سال مورد توجه قرار گیرد.

دکتر اورنگ ایلامی، و امام بخش قائدی امروز در کنار دانش‌آموزان مدرسه مختار روی موکت ساده این مدرسه زانو زدند تا این پیام را به بچه‌ها بدهند که خوردن صبحانه مهم است و صبحانه سالم خوردن از آن مهم‌تر است.

پیامی که به نظر می‌رسد به خوبی از سوی دانش‌آموزان دریافت شده و آن‌ها سفیران فرهنگی خوبی در خانواده‌ها خواهند بود تا والدین برای انجام تغییراتی روی سفره فرزندانشان، ترغیب شوند.

در این برنامه که تاکنون در چندین مدرسه این استان برگزار شد، اهمیت تغذیه و غذای سالم به بچه‌ها آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان نکات ارزشمندی را پیرامون ارزش صبحانه و نقش آن در رشد و نمو و یادگیری می‌آموزند.

طرح چندین پرسش پیرامون تغذیه سالم و اهدای جوایز و همچنین توزیع دفتر و مداد رنگی نیز بخشی از این برنامه کودک پسند بوده است.

اکنون که کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی در جامعه هدف زیر ۱۴ سال بهترین نتیجه را می‌دهد، انتظار می‌رود که این تلاش‌ها با حمایت همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه رسانه‌ها و صدا و سیما در همه ایام سال ادامه پیدا کند چرا که تردیدی برای اثربخش بودن اینگونه اقدامات  وجود ندارد.