سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات کتابخانه‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌ها اعتبارات عمرانی ندارند اما سعی کردیم در این چند سال امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کتابخانه‌ها را تامین کنیم.

فصلی نو ، سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری شهرداری های استان در خصوص عدم واریز نیم درصددرامد خود بحساب کتابخانه های عمومی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فصلی نو یاسر رحیمیان” در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: ۴۴۰ برنامه فرهنگی از ۲۴ آبان تا اول آذر در ۶۵ کتابخانه شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های این هفته اظهارکرد: در روزهای شنبه و یکشنبه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی پذیرفته می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴کتابخانه در سطح استان غیرفعال هستند، خاطرنشان کرد: ۳۰ آبان مراسم تجلیل از کتابداران وکتابخوان برتر کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

رحیمیان تصریح کرد: ۴۶هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و ۵۵۰ هزار نسخه منابع کتب موجود در کتابخانه‌های استان است.

وی با اشاره به خرید ۲۵۰ جلد کتاب از مولفین استان ادامه داد: ۵۰۰۰نسخه کتاب به دستگاههای مختلف از جمله دانشگاهها، استانداری، قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه، آموزش و پرورش و مدارس، روستاهای فاقد کتابخانه، بنیاد حضرت مهدی(عج) استان اهداء شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که در کتابخانه‌ها به آن توجه شده بخش کودکان است و ۱۱هزار و ۵۰۰ کودک عضو کتابخانه‌ها هستند.

رحیمیان بیان کرد: سال گذشته کتابخانه روستای دهنوی لوداب یکی از ۱۰کتابخانه برتر کشور معرفی و از سرپرست کتابخانه و همچنین بخشدار لوداب با حضور وزیر ارشاد تجلیل و مبلغی هم به این کتابخانه کمک شد.

وی در خصوص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه تاکید کرد: به غیر از چند شهرداری بقیه شهرداری‌ها همکاری مطلوبی نداشتند. شهرداری ها طبق ماده ۶ قانون کتابخانه های عمومی مکلفند حداقل نیم درصد درآمدهای خود را به حساب انجمن کتابخانه هالی عمومی آن شهر واریز کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات کتابخانه‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌ها اعتبارات عمرانی ندارند اما سعی کردیم در این چند سال امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کتابخانه‌ها را تامین کنیم.

رحیمیان اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی مادوان بویراحمد و دهدشت توسط بنیاد برکت اختصاص داده شده است.