فصلی نو ،نشست خبری مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان بهمئی صبح امروز یک شنبه ۱۳ مهر با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش فصلی نو ،این نشست با   سید حسین رازیان مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد  و خبرنگاران و جمعی از کارمندان شبکه بهداشت برگزار شد .

در ابتدای این جلسه سید حسین رازیان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند خدمات نظام را به مردم بگویید مسئولان می بایست این خدمات را  اطلاع رسانی کنند .

مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت :در این ایام منحوس کرونا رسانه ها و خبرنگاران دوشادوش سربازان جبهه سلامت کشور جهت اگاهی سازی و اطلاع رسانی حضور  فعال داشته اند و امید است که این تعامل همچنان ادامه داشته باشد  و از هیچ فرصتی  برای همکاری کوتاهی نکنند و این همکاری و تعامل دوسویه جای تشکر دارد و اکثرا رسانه با پرهیز از حاشیه سازی  کوشیده اند به رسالت ذاتی خود مباردت کنند  .

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی  گفت :در ابتدا لازم می دانم از اصحاب رسانه تشکر کنم که همیشه با ما تعامل خوب و دوسویه ای دارند وی ادامه داد اصحاب رسانه همکار و همیار ما می باشند.

آبشنگ اظهار داشت :حوزه سلامت هزینه بر است  و بدون هیچ تردیدی مشکلاتی هم در حوزه سلامت است  و ما سعی می کنیم  در این ایام منحوس کرونا و تحریم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

ابشنگ گفت :برای اولین بار وارد شرایط قرمز کرونایی در شهرستان بهمئی شدیم اما  بحمدالله شرایط تحت کنترل است.  وی ادامه داد سه عامل در این شرایط قرمز در سطح شهرستان بهمئی دخیل است که مهم ترین ان برگزاری مراسمات تشییع و تدفین می باشد که با حضور خواننده و خیل عظیمی از مردم برگزار شده است که همین عامل باعث شرایط قرمز کرونا در سطح شهرستان شد .

مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان بهمئی افزد:از صاحبان عزا استدعا داریم مراسمات خود را به صورت خانوادگی و محمود برگزار کنند و در اعلامیه های و پوسترهای ترحیمی خود نیز به این موضوع اشاره کنند.

وی دومین عامل را همجواری با استان خوزستان به خصوص شهرستان بهبهان و رامهرمز و … که مراودات اجتماعی؛ اقتصادی، فرهنگی و.. با شهرستان بهمئی دانست .سومین عامل عدم رعابت پروتکل های بهداشتی همچون عدم استفاده از ماسک وعدم  رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست. آبشنگ اظهار داشت :به جد از مردم می خواهیم که این عوامل را رعایت کنند.

وی با ابراز گلایه از عادی انگاری  و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به شهروندان هشدار داد که کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان نمی شناسد وی از مدارس و اصناف خواسته که به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و درصورت عدم رعایت کسی و کار انها پلمب خواهند شد .سامانه ۱۹۰ اماده دریافت در مورد اصناف است و شهروندان می توانند گزارش کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی اضافه کرد: نمونه گیری پی سی ار  به صورت روزانه در سطح شهرستان انجام می گیرد  و این تست به صورت رایگان است و ازمایشات به مرکز استان ارسال می شود و به ازای هر  هزار نفر ۵۲ نفر نمونه گیری می شود ۸۲ درصد افراد مبتلا به کرونا در سطح شهر و ۱۸ درصد در سطح روستا بوده است.

وی با اشاره به هفته سالمندان گفت : یکی از گروهای در معرض خطر کرونا سالمندان هستند و از مردم می خواهیم که این  قشر عزیز را به نحوخوب و شایسته مواظبت کنند زیرا انها جایگاه خاصی در فرهنگ دینی و ملی و قومی دارند و پویش احترام به سالمندان در سطح شهرستان را رواج دهیم.

آبشنگ افزود:واکسن انفلوانزا برای افراد در معرض خطر و پرخطر دانست و گفت افراد عادی نمی خواهند از این واکسن استفاده کنند وی ادامه داد به زودی این واکسن در سطح استان و به تبع ان شهرستان برای بیماریهای زمینه ای و پرخطر توزیع خواهد شد .