آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۲۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۲۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۸۲۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۴۱۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ٣٣ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام و از ۲۴۳ نمونه رپید تست ١٨ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های دنا، کهگیلویه و چرام بودند.

دکتر یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند. همچنین  چنانچه در تجمعات شرکت می کنند باید در فضای باز، رعایت فاصله ١.۵ متر ،استفاده از ماسک سه لایه و ماسک پارچه ای روی آن و زمان حضور در جلسه حداقل باشد و از  مسافرت به استانهای مجاور و از تردد در مکان های شلوغ و پرخطر خودداری نمایند. همچنین کسانیکه از سفرهای خارج از کشور برمیگردند لازم است به مدت حداقل ۵ روز در خانه قرنطینه باشند و مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت را در جریان قرار دهند که در صورت نیاز از آنها آزمایش کرونا انجام شود  و طی این مدت ارتباطی با همسایگان و اقوامان خود نداشته باشند .

وی ادامه داد: با توجه به روند نزولی بیماری در استان مردم نباید دچار عادی انگاری شوند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ننمایند زیرا در این شرایط، احتمال روند صعودی در استان وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده ای از هم استانی ها خواهد بود.   با توجه به نقش واکسن در بیماری کرونا خواهشمند است دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله و کسانی  که  تزریق واکسن نداشته اند سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند تا واکسن مناسب برای آنها تزریق شود .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15318

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: