پیگیری چندین باره مهدی روشنفکر در خصوص مشکلات زلزله زدگان سی سخت در صحن علنی مجلس
پیگیری چندین باره مهدی روشنفکر در خصوص مشکلات زلزله زدگان سی سخت در صحن علنی مجلس

به گزارش فصل جنوب ، مهدی روشنفکر ادامه داد: در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زلزله سختی شهرستان دنا و سی سخت را لرزاند و موجب خسارات بسیار سنگین اقتصادی و تخریب بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکونی و مصدوم شدن صدها نفر و موجب رعب و وحشت شدید میان مردم گردید. وی افزود: بی تردید ایران […]

به گزارش فصل جنوب ، مهدی روشنفکر ادامه داد: در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زلزله سختی شهرستان دنا و سی سخت را لرزاند و موجب خسارات بسیار سنگین اقتصادی و تخریب بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکونی و مصدوم شدن صدها نفر و موجب رعب و وحشت شدید میان مردم گردید.

وی افزود: بی تردید ایران یکی از کشورهای زلزله خیز جهان بوده که در حوزه حادثه های طبیعی آسیب های فراوانی دیده است همانند زلزله بم، آذربایجان، اردبیل، شهرهای شمالی ایران و کرمانشاه.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسیب های فراوان روحی، مادی زلزله سی سخت برای مردم آن سرزمین فراموش نشدنی است. مدارس، پل ها، ابنیه ها، ساختمان های دولتی، دیوار باغ ها، منازل مسکونی، حوزه گردشگری، محورهای مواصلاتی، کشاورزان و دامداران تحت آسیب شدیدی قرار گرفته اند و اکنون سرمایه زودهنگام دنا فرا رسیده و زندگی را برای مردم این منطقه سخت کرده است.

مهدی روشنفکر خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی با توجه به وضعیت گرانی کالا به ویژه مصالح ساختمانی جوابگوی نیاز مردم نبوده و نیست و همچنین وجود ویروس منحوس کرونا و فقر حاکم بر مردم زندگی را بسیار دشوار ساخته است.

وی ضمن تشکر از مدیران استانی و تمامی نمایندگانی که در جلسه امروز در خصوص وضعیت سی سخت صحبت کردند، افزود: از همه دستگاه ها و دست اندرکاران درخواست دارم با توجه به شرایط سخت پیش روی مردم سی سخت در روند کاری مردم این منطقه تسریع کنند و تاکید می کنم که تسهیلات مقرر جوابگوی زلزله زدگان نیست./