فصلی نو، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: با هدف افزایش آگاهی عموم مردم در مورد عوامل خطر در ایجاد سرطان، کمیته ای تحت همین عنوان در ستاد مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برگزار شد.     به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محسن مرادی با بیان اینکه […]

فصلی نو، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: با هدف افزایش آگاهی عموم مردم در مورد عوامل خطر در ایجاد سرطان، کمیته ای تحت همین عنوان در ستاد مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برگزار شد.

 

 

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محسن مرادی با بیان اینکه یکم تا ۷ بهمن ماه سالجاری به عنوان پویش ملی مبارزه با سرطان و با شعار” سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید ” نامگذاری شده است، افزود: داشتن سبک زندگی سالم نقش چشمگیری در کاهش ابتلا به انواع سرطان ها دارد، امروزه سرطان ها از علل عمده مرگ و میر در جهان محسوب می شوند و برخی از سرطان ها در صورت تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان هستند.

وی ادامه داد: هدف کلی از این کمیته کاهش بروز مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است.

مرادی با تاکید بر مشکلات منطقه ای اضافه کرد: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن، جلب مشارکت سیاست گزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان و اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان پذیر بودن آن را می توان عوامل پیشگیری از این بیماری دانست.

وی اذعان داشت: مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده آنها، سیاستگزاران و مجریان خارج حوزه سلامت گروه های هدف پویش هستند.

وی افزود: در این کمیته مقرر شد با توجه به روز شمار فعالیت های مرتبط با این هفته، واحدهای مربوطه فعالیت های لازم را اجرا نمایند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد خاطر نشان کرد: تشخیص زود هنگام، ایجاد محیط  زندگی اجتماعی و معنوی سالم، نقش سازمان های مردم نهاد، خیریه، دولتی و حاکمیتی در پیشگیری از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا و خانواده های آنها از دیگر موضوعات این کمیته بود.

به گزارش وب دا؛ با حضور سرپرست، معاون و کارشناسان مسئول این مرکز کمیته پویش ملی مبارزه با سرطان به همت واحد بیماری های غیر واگیر در دفتر سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برگزار شد.