برگزاری مراسم تدفین مرحوم “حاج عبدستار فرهادی” ملقب به خادم الحسین که به صورت محدود و بدون حضور عموم مردم در سی سخت برگزار شد به الگویی برای استان کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ طی روزهای گذشته یکی از معتمدین و فرهیختگان شهر سی سخت به دلیل ابتلای به […]

برگزاری مراسم تدفین مرحوم “حاج عبدستار فرهادی” ملقب به خادم الحسین که به صورت محدود و بدون حضور عموم مردم در سی سخت برگزار شد به الگویی برای استان کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ طی روزهای گذشته یکی از معتمدین و فرهیختگان شهر سی سخت به دلیل ابتلای به ویروس منحوس کرونا، دعوت حق را لبیک گفت.

 

“حاج عبدستار فرهادی” که به دلیل عشق و ارادت وی به ائمه اطهار و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مردم او را به “خادم الحسین” می شناختند به دیدار حق شتافت.

خانواده این فرهیخته سی سختی طی اقدامی شایسته بدون حضور عموم مردم و با حداقل افراد خانواده مراسم تدفین را برگزار کردند که پیام تقدیر و تشکر ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد را در پی داشت.

 

گفتنی است این مراسم به منظور جلوگیری از تجمعات شهروندان و مردم و کاهش احتمال ابتلای به کرونا بدون هیچگونه اطلاع رسانی و تجمعی و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی برگزار شد که نشان از فرهنگ و درک بالای این خانواده سی سختی دارد.

به همین مناسبت دکتر پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پیامی از خانواده فرهادی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم تدفین تقدیر کرد.

 

لازم بذکر این این اقدام شایسته خانواده فرهادی را باید مقایسه کرد با مراسمات عروسی و تدفین با تجمعات بالا که در سایر نقاط شهرستان دنا و استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود و جان مردم را بخطر می اندازند.

 

گفتنی است پیش از این مراسمات “مرحوم افشین محمدخانی، مرحوم خورشیدطهماسبی، مرحوم حاج علی ملایی، مادر شهید گودرزی، مادر مرحوم فرهادی، مرحوم هجیر قیصرپور، مرحومه دوشیزه ملاپور و بسیاری دیگر از بزرگان و فرهیختگان سی سختی به صورت محدود و خانوادگی و بدون تجمع برگزار شد که قدمی بزرگ در فرهنگسازی و الگو شدن این موضوع بود.

img 20210114 wa0031