بنیان گذار عکس یاسوج درگذشت-آثار
بنیان گذار عکس یاسوج درگذشت-آثار

فصلی نو ، رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد از درگذشت بنیان گذار عکس یاسوج  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد . به گزارش فصل جنوب ، علی ارشدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت : مرحوم حاج یدالله حجازی که از سال ۱۳۴۲ تاکنون در یاسوج سکونت داشت روز گذشته  در سن ۷۴ سالگی […]

فصلی نو ، رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد از درگذشت بنیان گذار عکس یاسوج  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد .

به گزارش فصل جنوب ، علی ارشدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت : مرحوم حاج یدالله حجازی که از سال ۱۳۴۲ تاکنون در یاسوج سکونت داشت روز گذشته  در سن ۷۴ سالگی بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد .

ارشدی ضمن تسلیت به خانواده مرحوم حجازی ، اصناف و بازاریان یاسوج و هنرمندان استان بیان کرد :ایشان را می توان بنیان گذار عکس یاسوج و یا پدر عکس و عکاسی مرکز استان نام نهاد وی از سال ۱۳۴۲ به یاسوج آمد و علیرغم اینکه در آن زمان مدرک تحصیلی  دیپلم علوم طبیعی داشت اما به دلیل عشق و علاقه وافر به هنر عکاسی به این رشته در شهر یاسوج مشغول شد .

در همین ارتباط بخوانید

نکوداشتی برای هادی شفائیه؛ بنیانگذار عکاسی آکادمیک ایران

وی ادامه داد : از ایشان آثار بیاد ماندنی زیادی به یادگار مانده است عکس هایی از یاسوج پیش از شهر شدن ، تا ورود امام خمینی به کشور و ورود شهدا تصاویر خاطره انگیزی به جای مانده است .

رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمداظهار داشت : جا دارد مجدد فقدان این عزیز هنرمند که خدمات شایسته ای به استان عرضه داشته است و مدت ۲۵ سال ریاست اتحادیه عکاسان مرکز استان را دارا بوده  را به خانواده ایشان تسلیت عرض کنم .