فصلی نو،جمعی از معلمان پیشکسوت و فرهیخته کهگیلویه و بویراحمد در همایشی به همت زبانکده کیمیای دانش یاسوج تجلیل شدند. در این همایش که شب گذشته به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و به همت زبانکده کیمیای دانش در مجمتع جهانگردی شهر یاسوج برگزارشد ابتدا یکی از معلمان پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد به روح […]

فصلی نو،جمعی از معلمان پیشکسوت و فرهیخته کهگیلویه و بویراحمد در همایشی به همت زبانکده کیمیای دانش یاسوج تجلیل شدند.

در این همایش که شب گذشته به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و به همت زبانکده کیمیای دانش در مجمتع جهانگردی شهر یاسوج برگزارشد ابتدا یکی از معلمان پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد به روح پرفتوح استاد شهیدمرتضی مطهری ، شهدای معلم و معلمان متوفی درود فرستاد و گفت: استاد شهید مطهری با خدمات ارزنده ای که مردم و جامعه علیم و دانشگاهی ارائه کرد نام خود را جاودانه ساخت.

نورالله سلامی، کتاب ها و تالیفات استاد شهید مرتضی مطهری را بیانگر شخصیت والای این دانشمند فرزانه دانست و اظهار کرد: هفته معلم فرصت مناسبی است تا مقام این شهید عرصه تعلیم و تربیت گرامی داشته شود و نقش وی برای نسل جدید تبیین شود.

وی از زنده یاد محمد بهمن بیگی پدر آموزش عشایری ایران نیز به نیکی یاد کرد و گفت: نقش این شخصیت برجسته نیز در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد بر کسی پوشیده نیست.

سلامی دوران معلمی خود و نبود امکانات کافی و سخت گذر بودن مناطق استان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان، دانشجویان و جویندگان دانش باید از امکاناتی که امروز برای آنها فراهم شده است نهایت استفاده را ببرند و درس و تحصیل را تا مقاطع عالی ادامه دهند.

 در این همایش معلم ،شاعر و نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی نیز ضمن قرائت اشعاری، به دشواری کار معلم و رسالت خطیر وی اشاره کرد و گفت: باید شرایطی در جامعه فراهم شود تا ثمره علم و دانش در دانش آموختگان به صورت کاربردی بروز کند و مدرک گرایی ملاک ادامه تحصیل نباشد.

حاج فریدون داوری مدرک گرایی را آفت علم دانست و افزود: برخی افراد که صرفا به بهانه دریافت مدرک تحصیل می کنند پس از اتمام تحصیل و درصورت بکارگیری در یک مسئولیت، کارایی لازم را ندارند و این امر به روند توسعه کشور و کهگیلویه و بویراحمد ضربه میزند.

در ادامه این همایش نیز دو معلم پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمدی به بیان خاطراتی از دوران معلمی خود پرداختند که مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

اجرای موسیقی محلی توسط دو تن از هنرمندان استان از برنامه های این همایش بود.

در پایان این مراسم از سوی زبانکده کیمیای دانش از معلمان پیشکسوت سید یعقوب غفاری، حاج فریدون داوری، نورالله سلامی، کاووس تابان سیرت، امرالله سلامی ، عنایت وفایی و … با اهدای جوایزی تجلیل شد.

تعدادی از مربیان زبانکده کیمیای دانش یاسوج نیز در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.صبح زاگرس

[slideshow_deploy id=’2488′]