بیش از ۲۰۳ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد

فصلی نو ،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۲۱۴ هزار دُز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده که از این تعداد ۲۰۳ هزار و ۸۳۳ دُز آن تزریق شده است.

محمدمهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با فصل جنوب اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۶ هزار و ۵۰۱ نفر دز اول و ۴۷ هزار و ۳۳۲ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته روزانه حدود سه هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: موجودی بدون پرت واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰هزار و ۵۹۵ دُز است که بیش از ۹۵  درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.
بانشی عنوان کرد: تاکنون ۹۴.۷ درصد واکسن برکت، ۹۲.۹ درصد واکسن آسترازنکا، ۹۵.۵ درصد واکسن بهارات، ۹۵.۴ درصد واکسن سینوفارم و ۹۹ درصد اسپوتنیک تزریق شده است.

به گفته بانشی تاکنون به بیش از ۸۰ درصد جمعیت عشایری بالای ۱۸ سال، ۸۰ درصد کارکنان بانک‌ها، ۵۰ درصد بیماران سرطانی، ۵۰ تا ۸۰ درصد بیماران خاص و ۵۰ درصد معلمان واکسن تزریق شده است.

کارکنان پمپ بنزین، بیماران دیابتی، زنان باردار و شیرده، کارکنان دیوان محاسبات، اساتید و کارکنان دانشگاه و حوزه علمیه، پرسنل بیمه سلامت و آتیه‌سازان حافظ، پرسنل راهنمایی و رانندگی، گمرک، کارکنان سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی از جمله گروه‌هایی هستند که واکسیناسیون آنها در دستور کار قرار دارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۸۰۲  بیمار کرونایی جان خود را از دست داده و ۵۷ هزار و ۷۰۲ نفر نیز بهبود یافته اند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14945

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: