شیب نزولی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: خوشبختانه طی 2 روز گذشته هیچ موردی از مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است.

به گزارش فصل جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۵۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۴۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۲۰۱۵ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۲۵۰ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود  ۲۳ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام می باشند.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: آمار بستری بیماران کرونایی در استان با روندی کُند در حال کاهش است و انتظار داریم که با کاهش بستری مبتلایان جدید، آمار  مرگ ومیر نیز کاهش قابل توجه یابد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان یاسوج بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری داشته باشند و با جدیت بالا، پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت نمایند.

وی همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است و باید از عادی انگاری وضعیت پرهیز نماییم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13312

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: