فصلی نو ؛رئیس کمیسیون عمران مجلس در بازدید از سی سخت گفت: از حادثه رخ داده و این حجم عظیم از تخریب و ویرانی و همچنین مجروح شدن جمعی از هموطنانمان در زلزله بسیار متاثر شدم .

به گزارش فصل جنوب ؛ محمدرضا رضایی کوچی افزود: مجلس به عنوان خانه ملت وظیفه دارد در کنار مردم باشد و نظارت لازم را در امور اجرایی دستگاههای مختلف داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله وظایف ذاتی کمیسیون عمران و همچنین ماموریت رئیس مجلس این بود که در پی وقوع این حادثه به سی سخت بیاییم، کمااینکه نماینده پیگیر و تلاشگری دارید که بیش از ۱۴ نماینده مجلس را برای بازدید مناطق زلزله زده به سی سخت آوردند تا از نزدیک شاهد حجم ویرانی باشند.
پیگیری های جناب روشنفکر در مجلس به جهت قانع کردن نمایندگان برای رسیدگی به این بحران و رایزنی های مکرر با دستگاههای مختلف سبب شد امروز ۱۴ عضو کمیسیون به سی سخت بیایند و از نزدیک شرایط را رصد کنند.
رضایی تصریح کرد: طی رسیدگی های به عمل آمده متوجه شدیم در توزیع اقلام ضروری مردم نیاز به مدیریت بیشتری وجود دارد زیرا به تعداد زیادی از مردم این اقلام نرسیده و نگران هستند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد: بحث ارزیابی واحدهای تخریب شده وسط بنیاد مسکن شروع شده و اکیپ های متعددی فعالند، فردا روز ششم از زلزله ساخت اولین واحد را شروع می کنند.

رضایی با بیان اینکه تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است خیلی کم است، گفت: با توجه به گرانی مصالح این تسهیلات بسیار کم است و شاید نتوان کار را مخصوصا در روستاها چندان پیش برد، لذا باید بازنگری شده و این میزان تسهیلات را افزایش داد.
وی با اشاره به سفرهای مکرر نماینده مرکز استان در مجلس به تهران و سی سخت، اذعان داشت: جایگاه آقای روشنفکر بین مردم پررنگ است و اراده ایشان بر این است با دعوت از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری، هم در بحث کمک به زلزله زدگان و هم در بحث اختصاص بودجه در مجلس، نمایندگان را باخود همراه کرده و اعتبار بیشتری برای سی سخت اخذ کنند.