نامزد انتخابات شورای شهر یاسوج ،مشکلات شهر و راهکارهای برون رفت از آنها را تشریح کرد

فصلی نو ، یکی از انتقاداتی که در ادوار گذشته تاکنون به شورای شهر یاسوج وارد بوده جای خالی مهندسان زبده و کارآزموده است و در واقع حتی مهندسانی که به صحن شورا پا گذاشتند یا برنامه ای قابل اجرا برای شهر نداشتند و یا اگر داشتند هم قابلیت اجرایی نداشت.

اما در انتخابات دور ششم شوراها نام هایی دیده می شود و  این امید را زنده می کند که قرار است شورا از سیاست زدگی و دودستگی ها دور شده و به کارکرد اصلی خود باز گردد.

یکی از افراد متخصص و در عین حال با تجربه کار اجرایی شهرداری که داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر یاسوج شده است مهندس  اردشیر عباسی نام داد  که  بخش اول  گفت و گوی این رسانه با وی  در خصوص مهمترین مشکلات شهر یاسوج و راهکارهای پیشنهادی وی را  زیر می خوانید .

  از اردشیر عباسی در خصوص تحصیلات و سوابق اجرایی اش پرسیدیم که با بیان اینکه فارغ التحصیل مهندسی عمران است جواب داد :

۱۵سال سابقه اجرائی وپیمانکاری و ۱۰سال سابقه کار عمرانی در پروژه های اجرائی شهرداری یاسوج را در کارنامه خود دارم ضمن اینکه در همین ارتباط  مجری پروژه های فضای سبز وزارت نفت در استان بوشهر را نیز عهده دار بودم به همین دلیل  و با شهر و فضای شهری بیگانه نیستم.

نیازهای شهر یاسوج در کدام موارد ملموس تر است .

در وهله اول در پاسخ به این سوال باید گفت :نورپردازی شهری، هویت و سیمای شبانه شهر است،روشنایی شهری،روشنایی مناسب پارکها ،کوچه ها،معابر،خیابانها،ایستگاه های تاکسی،اتوبوس و… علاوه بر افزودن زیبایی در شب، روشی در جهت تامین امنیت و آرامش شهروندان و محیط است که کمبود آن در بخش هایی از شهر خصوصا مسیرهایی همچون قبل و بعد از پل سوم و ورودی آبشار مشهود و مشکل آفرین هست.

دومین مورد از ان نیازها به زیبا سازی شهر برمی گردد در راستای ارتقاء کیفیت محیط فضای شهری عنصری تحول آفرین است که می تواند چهره شهر را به همگان معرفی کند چرا که فضای شهری علاوه بر رفع نیازهای فیزیکی باید پاسخی برای نیازهای روحی و فرهنگی ساکنان آن داشته باشد،ساماندهی ساختاری و بصری بلوارهای سطح شهر یکی از اقداماتی است که در جهت تحقق بخشیدن به این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

به اعتقاد بنده  چهره زیبای شهر علاوه بر تاثیر مثبت در روحیه شهروندان ،در جذب گردشگران نیز بسیار موثری خواهد بود زیرا صنعت گردشگری صنعتی هست که می تواند هزاران شغل در یک شهر ایجاد کند.

نصب پوسترها و آگهی های تبلیغاتی بر در و دیواره، چهره شهر را مخدوش می کند که جلوگیری از این مسئله و ایجاد زیر ساخت مناسب برای تبلیغات کسب و کارها و همکاری با آنها می تواند،یک رابطه خوب مسئول و شهروند ایجاد کند تا همواره شهری زیبا و در خور شأن مردم داشته باشیم.

 

عباسی از جداول شهری سخن گفت و افزود : جداول شهری به عنوان مهمترین سیستم هدایت و انتقال روان آب های شهری یاد می کند که در بیشتر مواقع وضعیت نابسامان ساختاری و عدم پاکیزگی آن باعث مسدود شدن،ابگرفتگی،ترافیک و حتی تصادف خودرو ها،جاری شدن بوی تعفن و …خواهد شد.

نامزد انتخابات شورای شهر می گوید:باید برای ارتقای سطح بهداشت محیط زندگی شهروندان و ایجاد رضایت آنها جداول در سطح معابر رفع نقص، ساماندهی و بازسازی شود.
عباسی تاکید می کند: با وجود تمام فرهنگ سازی شود تا شعار«شهر ما خانه ما»سرلوحه رفتار شهروندان قرار بگیرد.

 

مهندس اردشیر عباسی یادآوری کرد: کمبود سطل زباله در سطح محلات و خیابانها مانع تحقق این شعار شده که استفاده ناصحیح مردم از جداول به عنوان سطل زباله خود باعث پیدایش مشکلاتی شده است.

عباسی در برنامه خود به جزئیاتی چون پل های هوایی نیز پرداخته است.

او می گوید: تعداد پلهای هوایی در سطح شهر زیاد است و تعداد پله های آنها نیز زیاد است که همین باعث می شود افراد سالخورده، کودکان و بیماران نتوانند از آن استفاده کنند به همین دلیل فقط جنبه تبلیغاتی پیدا کرده اند.

عباسی می گوید: لازم است حتما در برنامه شورا و شهرداری قرار گیرد تا با مکانیزه کردن پل های عابر پیاده در سطح شهر بتوان از آنها استفاده کامل را در جهت خدمت به شهروندان انجام داد.

 

نامزد انتخابات شورای شهر در ادامه مصاحبه خود از سرعت گیرهای نصب شده در سطح شهر یاسوج سخن گفت و افزود :استاندارد نبودن سرعت گیرها و نبود علائم هشدار دهنده یا رنگ آمیزی آن ها را دلیل بروز تصادفات برای رانندگان به خصوص در طول شب ها است ،تصادفاتی که منجر به حادثه های غیر قابل جبران می شود.

به گفته عباسی نبود تابلوهای ترافیکی مناسب در مکان مناسب در سطح شهر و ورودی و خروجی بارها باعث سر در گمی مسافران غیر بومی و گردشگران می شود که می طلبد در این راستا حتما جهت رفع انها برنامه ریزی انجام شود.

ادامه مصاحبه مهندس عباسی را در خصوص دیگر مشکلات شهر یاسوج در روزهای آینده بخوانید .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13879

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: