نزدیک ۲ هزار فرصت شغلی جدید در صنعت کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

فصلی نو؛

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال حدود یک‌هزار و ۹۵۹ فرصت شغلی جدید در حوزه صنعت استان ایجاد شد.

به گزارش فصلی نو، داریوش دیودیده ظهر امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سهمیه صنعت و معدن برای ایجاداشتغال در استان در سال ۹۶ تعداد ۴ هزار و ۸۲۸ شغل در ۴ بخش اصناف، طرح‌های صنعتی جدید،طرح رونق، معادن، فرش دستباف و مشاغل خانگی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا کنون تعداد یک هزار و ۹۵۹ شغل یعنی حدود ۴۰ درصد از این تعهد محقق شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه صنعت و معدن در طرح کارورزی تعداد ۲۰۰ واحد پذیرنده و ایجاد اشتغال برای ۸۰۰ نفر است، عنوان کرد: تاکنون ۲۷ فرد متقاضی این حوزه بودند که مدارک ۴ نفر از آنها پس از تایید به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

دیودیده با انتقاد از مشکلات سامانه در خصوص طرح کارورزی، گفت: انتظار می‌رود مشکلات این سامانه هرچه سریع‌تر برطرف شود و همچنین مسئولان اداره کل کار نسبت به این موضوع اشراف اطلاعاتی بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه دولت مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص داده است، عنوان کرد: این مسئله نشان از اهمیت این موضوع است و باید نگاه مسئولان استان به حوزه اشتغال تغییر یابد و با جدیت بیشتری نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

نوروزی تصریح کرد: کارگروه اشتغال باید با حساسیت بیشتری طرح‌ها را بررسی کرده و پس از تصویب در شورای اشتغال برای دریافت تسهیلات آنها را به بانک‌های عامل معرفی کند.

وی بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند و اکنون در ادامه تنها ۱۲۷ صنف در این حوزه متقاضی هستند که باید علت عدم استقبال اصناف از این طرح باید به صورت دقیق بررسی شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4824

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: