۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

فصلی نو؛

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش فصلی نو، صابر مظاهری ظهر امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد ۶ هزار و ۷۷۹ نفر  متقاضی در سامانه طرح کارورزی ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: ۱۷۹ واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آموزش و مهارت‌آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد بیکار است تا با کسب این مهارت‌ها راه ورود آنها به بازارکار ایجاد شود.

وی تاکید کرد: این افراد نیروی کار ارزان و رایگان در اختیار کارفرمایان هستند که حقوق آنها از سوی وزارت کار پرداخت و بیمه آنها نیز با مسئولیت مدنی است.

مظاهری با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است، عنوان کرد: بانک‌های سپه، ملی و تجارت مسئولیت پرداخت این تسهیلات در استان را بر عهده دارند و هر متقاضی مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح دیگر وزارت کار طرح تعاون روستایی است که با هماهنگی با فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه سهم اشتغال فراگیر استان فعال شدن ۴۰ تعاونی است، افزود: در نیمه نخست امسال باید ۲۱ تعاونی فعال شود و تا سال آینده ۱۹ تعاونی دیگر باید راه‌اندازی شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی  کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی جامعه روستایی، استفاده از ظرفیت گردشگری، تولید محصولات کشاورزی و دامپروری آنها است و به طور قطع درآمد حاصل از این کار به نفع جامعه روستائی است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4823

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: