وضعیت بحرانی کرونا در یاسوج-غفلت مردم فاجعه انسانی ایجاد می کند

فصلی نو ، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج(بیمارستان معین کرونایی) گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا و بستری کروناییف شرایط کرونایی بحرانی است.

«دکتر سعید جاودان سیرت» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مردم توصیه می شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صدر مسایل روزمره زندگی خود قرار دهند و سختگیرانه در رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند چراکه شریاط کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بحرانی است.

وی اظهار کرد: در صورتی که مردم رعایت نکنند با فاجعه انسانی روبه رو می شویم.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج پُر شده است که نیازمند مشارکت و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون اوایل شیوع کرونا هستیم.

جاودان سیرت تصریح کرد: در گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان به حدود ۳۰ نفر رسیده بود در حالی که پس از تعطیلات نوروز و هم اکنون به بیش از ۱۳۵ بیمار بستری رسیده است و با این وضعیت آژیر قرمز و خطر کرونا به صدا درآمده است.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می شود ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، در تجمعات حضور پیدا نکنند و از حضور در مراکز شلوغ پرهیز کنند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج عنوان کرد: در صورتی که فردی تست کرونایی مثبت شده و علائم کلینیکی ندارد، خود را قرنطینه کنند و کسانی که علائم کلینیکی از جمله سرفه، تب و درد دارند، سریع به پزشک متخصص مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شوند.

جاودان سیرت تاکید کرد: شرایط کرونایی استان و شهر یاسوج بحرانی است و در صورتی کنار هم نباشیم بعدا پشیمان می شویم که هیچ سودی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: از مردم خواهش می کنم و تقاضا دارم با توجه به اینکه فرزندان آنها در حوزه سلامت در کنترل بیماری از ابتدا شیوع تاکنون تلاش می کنند که طبیعتاً انرژی این قشر زحمت کش گرفته شده و خسته شده اند بنابراین تا می توانند برای مراقبت و درمان آسیب‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: سرعت انتشار کروناویروس بالاست و عفونی بودن این بیماری بیشتر است و همه سنین را در بر می‌گیرد.

جاودان سیرت بیان کرد: همه بخصوص کسانی که از مسافرت برگشتند مراقب خود باشند و هیچ ارتباطی نداشته باشند چون ممکن است ناقل باشند اما علائمی نداشته باشند و کسانی که علائمی دارند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.ایسنا

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13848

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: