وضعیت نامطلوب کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بیماری‌های مادرزادی/مسؤولان با مؤسسات خیریه همکاری کنند

بیماران ناهنجاری‌های مادرزادی می‌توانند پس از شناسایی و ارسال پرونده آنها به بیمارستان‌های مربوطه مورد درمان و در صورت نیاز عمل جراحی قرار گیرند.

اولین همایش حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی در فرمانداری بویراحمد با حضور اعضای مجمع خیرین سلامت و فرماندار بویراحمد برگزار شد.
سید محمدکاظم نظری در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای موسسه ملی خیریه محکم، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون به همت مجمع خیرین گام‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان برداشته شده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ناهنجاری‌های مادرزادی وضعیت خوبی نداریم، گفت: عمدتا ناهنجاری‌ها و بیماری‌های مادرزادی قابل درمان هستند.
وی با تاکید بر اینکه در دوران خدمت در بهزیستی به طور کامل با انواع بیماری‌های مادرزادی در استان مواجه بودم، گفت: امیدواریم با رفع ناهنجاری‌های مادرزادی بتوانیم خدمتی به مردم استان کنیم.
نظری با اشاره به راه‌اندازی موسسه ملی خیریه محکم، اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم برای تشکیل موسسه نهایت تلاشمان را داشته باشیم.
فرماندار بویراحمد بیان داشت: انتظار می‌رود تمامی کسانی که مسؤولیتی دارند برای راه‌اندازی موسسه خیریه محکم، همکاری لازم را داشته باشند.
نظری در ادامه با بیان اینکه موسسه محکم از موسسات باسابقه مالی و درمانی کشور محسوب می شود، گفت: کسانی که بیمارانی با ناهنجاری مادرزادی دارند از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند.
فرماندار بویراحمد از رسانه ها خواست تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص موسسه خیریه محکم داشته باشند، گفت: خانواده هایی که بیمار مادرزادی دارند با مراجعه به مجمع خیرین سلامت مراجعه کنند.
صلاح‌الدین دلشاد در نخستین همایش حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی، اظهار کرد: کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی مظلوم‌ترین گروه بیماران هستند.
مدیرعامل موسسه خیریه محکم با بیان اینکه ناهنجا‌ری‌های مادرزادی متنوع و زیاد هستند، افزود: بعضی از بیماران با یک یا چند عمل بهبودی نمی‌یابند بلکه بیمارانی داشتیم که تا ۳۴ عمل جراحی نیز انجام داده‌اند.
وی به راه‌اندازی و تشکیل موسسه خیریه محکم در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این موسسه در راستای حمایت و کمک به درمان ناهنجاری‌های مادر‌زادی در سال ۸۴ راه‌اندازی شد.
این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ بیماری ناهنجاری مادرزادی را تحت پوشش داریم، گفت: انواع حمایت‌ها مانند مالی، آموزشی، پیشگیری و درمان را در این موسسه به بیماران و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهیم.
دلشاد با اشاره به برخی بیماری‌های تحت پوشش این موسسه، افزود: بیماری‌هایی مانند شکاف کام، لب شکری، ممنگوسل، دیابت مادرزادی، ابهام جنسی، گلوکوم، قلب تک بطنی، در رفتگی لگن مادرزادی تحت پوشش موسسه محکم قرار دارند.
مدیرعامل موسسه خیریه محکم تعداد موسسات فعال محکم در کشور را حدود ۱۶ موسسه بیان کرد و افزود: بیش از ۱۳۰ مجمع خیرین سلامت در کشور فعالیت می‌کنند.
وی با تاکید بر توجه و توسعه سازمان‌های مردم نهاد، گفت: این سازمان‌ها می‌توانند در توسعه چنین موضوعاتی موثر باشند.
این مسؤول با عنوان اینکه شعبه این موسسه در چند استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم شعبه موسسه محکم هر چه سریعتر در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی و تشکیل شود.
دلشاد، یادآور شد: بیماران ناهنجاری‌های مادرزادی می‌توانند پس از شناسایی و ارسال پرونده آنها به بیمارستان‌های مربوطه مورد درمان و در صورت نیاز عمل جراحی قرار گیرند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=3320

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: