مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بدون نام بردن از عوامل انسانی دخیل در این آتش‌سوزی گفت: این آتش‌سوزی با هماهنگی شهرداری و آتش‌نشانی مهار شد و به هیچ کدام از بناهای تاریخی آسیب وارد نشد.

فصلی نو ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهر دهدشت از یک توطئه تلخ پرده برداشت .

به گزارش فصلی نو به نقل از دهدشت نیوز ، محمود باقری شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دهدشت اظهار داشت: آتش‌سوزی صورت گرفته در بافت تاریخی کاملا عمدی و توسط انسان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بدون نام بردن از عوامل انسانی دخیل در این آتش‌سوزی گفت: این آتش‌سوزی با هماهنگی شهرداری و آتش‌نشانی مهار شد و به هیچ کدام از بناهای تاریخی آسیب وارد نشد.

باقری با بیان اینکه برخی اظهارنظرها درباره بافت دهدشت مغرضانه است، افزود: عده‌ای بی‌انصافی می‌کنند و ادعایشان دشمنی با مدیرکل است.

وی ادامه داد: وظیفه ما ارائه گزارش مشکلات بافت به سازمان و تقاضای اعتبار است که انجام دادیم.

باقری با بیان اینکه برخی برای بهره‌برداری سیاسی یا بزرگ نشان دادن خود کار غیر اخلاقی می‌کنند، افزود: با این کارها دنبال تحقیر دیگران هستند تا به اهداف خود برسند.

وی گفت: کسانی که ادعای دغدغه‌مندی نسبت به بافت دارند به جای صرف هزینه‌ در برگزاری متینگ‌ها به بافت کمک کنند.

باقری خطاب به رسانه‌های منتقد تصریح کرد: انتقاد داشته باشید اما منصفانه نقد کنید توهین نکنید، انصاف و وجدان داشته باشید و بدانید با تحقیر دیگران کار درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تملک منازل حریم بافت در اولویت میراث فرهنگی است، گفت: اعتبارات جوابگو نیست.

باقری با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بافت تصریح کرد: امکان جابجایی اعتباری که ردیف بودجه دارد نیست و نمی‌توان در جای دیگری هزینه کرد.

وی افزود: پنج میلیارد تومان از این اعتبار صرف تملک خواهد شد، ۸۰۰ میلیون تومان برای حصارکشی، ۵۰ میلیون تومان برای تهیه سند پژوهشی پایگاه، ۱۰۰ میلیون تومان برای طرح جامع و مابقی برای مرمت بناها و احیای بافت هزینه خواهد شد.

باقری گفت: در راستای احیای بافت مساجد و امامزادگان به گروه‌های فرهنگی واگذار می‌شود.

وی همچنین درباره حفاری در بناهای تاریخی اظهار داشت: حفاری‌ها ناشی از آدرس دهی غلط افراد کوته‌فکر برای یافتن زیر خاکی است و در بیش از ۹۰ درصد به نتیجه مورد نظر نمی‌رسند.