«پنجم شهریور، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی، دانشمند و کاشف پرآوازه ایرانی-اسلامی است. طبیبی حاذق که با روی باز و همت والا به درمان بیماران کم‌توان خود می‌پرداخت

فصلی نو ‘ بمناسبت فرا رسیدن روز دارو ساز دکتر قایدی معاون غذا و دارو در پیامی فرا رسیدن روز داروساز را تبریک گفت.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان، در متن پیام دکتر امام بخش قایدی آمده است:


«پنجم شهریور، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی، دانشمند و کاشف پرآوازه ایرانی-اسلامی است. طبیبی حاذق که با روی باز و همت والا به درمان بیماران کم‌توان خود می‌پرداخت. زادروز او را به خاطر کشف‌ها و نوشته‌های ارجمندش در زمینه‌های شیمی، داروسازی و پزشکی، روز داروساز نام‌گذاری کرده‌اند؛ چرا که هم‌چنان منبع الهام پژوهشگران و دانشمندان در سراسر جهان است.


امروزه نیز داروسازان و استادان این رشته در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به پژوهش، تالیف و تولید مشغولند تا هم مرزهای دانش را گسترش دهند و هم داروهای کارآمد برای بیماری‌های سخت‌درمان فراهم آورند و با کشف و ساخت داروهای نوین، مردم و بیماران را از رنج بیماری‌های جان‌کاه نجات بخشند.


این روز را به دانشمندان و تلاشگران این حوزه تبریک می‌گویم و استواری اندیشه و گام‌هایشان را از خداوند بزرگ و بخشاینده خواستارم. امید که با پشتیبانی و حمایت نیکوکاران و نیک‌اندیشان به استقلال روزافزون در این راه و دیگر زمینه‌های آموزشی و پژوهشی دست پیدا کنیم.»