فصلی نو ، نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی کتاب مسافران آسمان را به یاد ۶۶ مسافر پرواز نافرجام تهران یاسوج به رشته تحریر درآورد به گزارش فصل جنوب ، در آستانه ۲۹ بهمن سالروز سقوط هواپیمای مسافربری آسمان در مسیر تهران یاسوج در سال ۹۶ دکتر سید علی سینا رخشنده مند نویسنده و عضو بنیاد ملی […]

فصلی نو ، نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی کتاب مسافران آسمان را به یاد ۶۶ مسافر پرواز نافرجام تهران یاسوج به رشته تحریر درآورد

به گزارش فصل جنوب ، در آستانه ۲۹ بهمن سالروز سقوط هواپیمای مسافربری آسمان در مسیر تهران یاسوج در سال ۹۶ دکتر سید علی سینا رخشنده مند نویسنده و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران کتاب مسافران آسمان را به یاد ۶۶ مسافراین پرواز که در کوه دنا سقوط و نافرجام ماند به رشته تحریر درآورده است.

وی که فوق دکتری زبان و ادبیات فارسی و نویسنده ۶۰ مقاله و ۱۵ جلد کتاب است درگفتگو باسید حمدالله خواهش نیک گفت: این کتاب را با هدف گرامی داشته یاد مسافران پرواز هواپیمایی آسمان که در دنا آسمانی شدند تالیف کردم.

در همین ارتباط بخوانید :

هواپیمای تهران – یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ جان باختن ۶۶ مسافر و خدمه/ عملیات جستجو به صبح فردا موکول شد +عکس

دکتر رخشنده مند گفت: با توجه به پراکندگی مکانی خانواده های جانباختگان در سراسر کشور با تمامی این خانواده ها دیدار و زندگی نامه و مطالبی در مورد تک تک مسافران مکتوب و در کتاب نوشته شد.

وی که پژوهشگر نمونه کشور در دو سال پیاپی است گفت :کتاب شامل زندگی‌نامه ،خاطرات، دل نوشته ها ،اشعار و تصاویر در در ۵۰۸ صفحه است که بخشی از آن به کمک خانم دکترزهرا حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه جهرم انجام شد.

دکتر رخشنده مند نویسنده کتاب سال در رشته زبان و ادبیات فارسی گفت: اشعار و متون ۲۲۴ نفر از شاعران و نویسندگان به فارسی و لری از جلوه‌های ویژه این کتاب است.

دکتر علی سینا رخشنده مند متولد بخش سرفاریاب در شهرستان چرام ۴۰ ساله استاد ادبیات دانشگاه های تهران است. در هواپیمای مسافربری پرواز تهران یاسوج در روز بارانی وبرفی ۲۹ بهمن سال ۹۶ حوالی ساعت ۹ و چند دقیقه قبل از رسیدن به فرودگاه یاسوج در برخورد با کوه دنا ۶۶ مسافر و کادر پرواز آن جان باختند.

گردآورنده : خواهش نیک