کرسی خالی بهارستان در آستانه جدال کرونایی به کدام کاندیدا خواهد رسید؟!!!

فصلی نو- محمدرضا علی زاده

قرمزی ویروس کرونا، این روزها در سرزمین طلای سیاه یکه تازی میکند، البته علاوه بر گچساران و باشت، در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد جایی وجود ندارد که هیاهوی کرونا برقرار نباشد، اما در سرزمین طلای سیاه علاوه بر هیاهوی کرونا، هیاهوی دیگری نیز برقرار است. هیاهویی از جنس گرفتن حق.
در خانه ای که این روزها صندلی‌اش برای همه ملت ایران پر است، بجز مردمان گچساران و باشت!
پرده از نامهربانی‌های بسیاری باید برداشت چرا که حق و حقوق عامه مردم فهیم این شهرستانها طی این ۲ سال پایمال شده و با تفکرات سیاسی‌شان، این مردم بودند که چپ و راست شدند، اما امروز مجال مان همانند کرونا، قرمز است و بدون ماسک قصد حضور در کلمات را نداریم و همچنان در قرنطینه خویش سکوت میکنیم، لذا از این وادی میگذریم و به حال و هوای انتخاباتی گچساران و باشت باز میگردیم.
در این مطلب تنها به کاندیدهایی میپردازیم که علاوه بر شانس پیروزی در انتخابات، سابقه حضور در بهارستان را دارا هستند.

سید قدرت الله حسینی بحرینی

سید قدرت الله ۶۶ سال سن دارد و نماینده دوره هشتم مجلس بوده که در سوابقش، فقط عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درج گردیده که چندان در سفره مردم تاثیری نداشته است. رفاقت قدرت حسینی با علی رضا زاکانی از همین کمیسیون آغاز شد.
سید قدرت تا قبل از انتخابات اخیر، فقط بعنوان نماینده اسبق شناخته میشد، تا اینکه با لو رفتن واژه اغتشاش معادلات را برای سید قدرت جبهه پایداری ها عوض کرد، در انتخابات دو سال پیش اتهاماتی به ایشان وارد شده، و احتمال پیروزی قدرت در انتخابات پیش رو بی‌قدرت، ضعیف و ضعیف‌تر شده است.
قدرت الله در تاریخ ۱۷خرداد ۹۹ در مطلبی معروف، به فرمان ۹ ماده ای، ثابت کرد که نمی‌تواند شکست را بپذیرد و برای هر سناریوی جدیدی، چیزی در جیب چپ کت خاکستری اش دارد.
سید قدرت طبق اصول فرمانروایی پایداری ها، همیشه پلان دومی برای آینده دارد، میداند که هر احتمالی وجود دارد، چه عدم اقبال مردم گچساران و باشت بخاطر ماجرای اعتبارنامه تاجگردون و یا هزاران ضعف کوچک و بزرگ دیگری که فقط خودش میداند و جبهه پایداری ها!
در تهران ماندن، نویسنده «پایی که جا ماند» نشان از برنامه ریزی دقیق پایداری هاست، شاید وقت آن رسیده که قدرت الله در سایه بایستد و آفتاب نوظهور خانواده‌اش را در عرصه انتخابات نظاره کند.
پس ثبت نام سید ناصر برادر و مابقی پایداری های گچسارانی در تهران، پلان دیگریست برای آغاز جنگ آخر، و عاقبت، همه آنها به گچساران باز خواهند گشت.
سید قدرت الله حسینی بحرینی با این حال همچنان یک رقیب سرسخت حاضر در میدان و شایددر پشت میدان است، او بهتر از هر کسی میداند که این، آخرین ایستگاه انتخاباتیش است.

مهندس ساسان تاجگردون

ساسان آمد تا بیرق نمایندگی گچساران و باشت، همچنان در دست خاندان تاجگردون بماند و با شکست پایداری ها، انتقام سختی از زاکانی‌های تهرانی و گچسارانی بگیرد، برادر بزرگتر غلامرضا در حوزه های مختلف اجرایی سابقه فعالیت دارد، و آخرین میز لیزی که از آن او بود، معاونتی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود اگرچه آن میز لیز، نیز، تیز گذشت.
پس از حذف برادر در مجلس، فضای حضور از سوی برادر کوچک برای برادر بزرگتر ایجاد شد، تا چند ماه قبل از پایان کار دولت اعتدالی، مسیر غلامرضا را طی کند، اگر چه ساسان میداند که هیچ گاه بسان غلام گچسارانی‌ها سان نخواهد داد.
البته ممکن است پایداری ها حتی اجازه ندهند که ساسان تاجگردون، از درب خروجی شورای نگهبان بگذرد.

‌ باید دید که عاقبت چه خواهد شد و آیا مردم، اقبالی به جانشین غلام رضا نشان میدهند یا وقت خداحافظی سیاسی با خاندان کل ظفر فرا رسیده است! اگرچه در صورت قبولی، ساسان تاجگردون، نمیتواند در مجلس زاکانی ها، سان دهد یا اقدام موثری برای زادگاه خویش نماید. و عملا دوسال باقیمانده همانند دوسال گذشته خواهد بود، آنگونه که خودش گفته کسی از من کار و اشتغال نخواهد.

دکتر سید محمود فاطمی

دکتر سید محمود فاطمی جوانترین کاندیدای حوزه گچساران وباشت می‌باشد، اگر به سوابق فاطمی نگاهی اجمالی داشته باشیم، مشخص میشود که سید محمود، دارای سوابق بسیاری در حوزه نفت و پتروشیمی میباشد، و به جرات میتوان گفت که از میان کاندید‌های مطرح، تنها محمود فاطمی، نه غرق در چپ است و نه در رودخانه تندرو های پایداری ماهیگیری کرده است.
فاطمی خود را بنا به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانی انقلابی، متخصص،متعهد و با راهکارهایی اجرایی معرفی نموده است.
سوابق اجرایی دکتر فاطمی نشان میدهد که سوابق علمی و تحصیلی ایشان، دوای درد گچساران و باشت می‌باشد.
نکته جالب توجه در مورد فاطمی این است که بدون وعده دادن در مجلس نیز حضور دارد و اتفاقا وعده های دیگران را برای مناطق محروم، جامعه عمل میپوشاند. ایشان در حال حاضر رئیس کارگروه نفت، انرژی و پتروشیمی مناطق محروم در مجلس است و همین حضور نشان میدهد که فاطمی نه تنها مجلس و مجلسیان را بخوبی میشناسد بلکه از نفوذ بالایی در مجلس برخوردار است و شاید یکی از دلایل اقبال مردم به ایشان همین موضوع بوده است.
لازم به ذکر است که دکتر فاطمی علاوه بر تدریس در دانشگاه بعنوان مدیر برتر نفتی و کارآفرینی خوشنام در کشور نیز انتخاب شده است.
وجه تمایز فاطمی با دیگر رقبا، همین کارآفرینی و توانایی ایشان در تولید کار و پروژه های متعدد حوزه نفتی است که ضمن بکارگیری نیروی انسانی بیکار در شهرهای گچساران و باشت، خدماتی در زمینه افزایش تولید ناخالص داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را داشته، که این مطلب با سایر کاندیدای بی برنامه، قابل بررسی است.
با همه تفاسیر، فاطمی راه سختی را در پیش دارد و برای رسیدن به بهارستان موانعی مانند ساسان تاجگردون و قدرت الله حسینی در پیش دارد اما با توجه به تخصص، و سابقه اجرایی و همچنین حضور در کنار مجلسیان در کارگروهی که برای تولید، اشتغال و معیشت مردم ایجاد شده ، میتواند این موانع را از سر راه بردارد، اگرچه شاید این موانع نتوانند از خروجی شورای نگهبان به ورودی گچساران و باشت برسند و زحمت فاطمی را کم نماید.

علی مراد جعفری

علی مراد جعفری، همانند سید قدرت الله، تنها یک میاندوره در مجلس حضور داشته با این تفاوت که ایشان در مجلس هفتم به نظاره ملت می‌نشست و سید قدرت در مجلس هشتم.
براحتی میتوان گفت که جعفری همان سید قدرت است و این حضور مشترک، جزیی از پازل پایداری هست تا در صورتی که به هر دلیل قدرت الله، قدرت ماندن را نداشته باشد پایداری ها، ورق آس خود را رو کنند، البته ثبت نام سید ناصر و دیگر هم پیاله ها، پلان های بعدی پایداری هاست. به جرات میتوان گفت ثبت نام همزمان همه آن ها در پایتخت نفتی ایران و پایتخت سیاسی ایران، برای تکیه دادن به صندلی کرونایی گچساران و باشت در مجلس بر اساس اولویت و فرمول جانشینی است و در واقع همه آنها یک روح هستند در چند کالبد.
اما مردم گچساران و باشت، بخوبی میدانند که آزموده را آزمودن خطاست و شاید یکی از دلایل عدم اقبال به نمایندگان ادوار، نگاهی به عملکرد گذشته آنها باشد.
حال باید دید که از میان ساسان تاجگردون، مجموعه پکیج سید قدرت الله حسینی و محمود فاطمی، کدام یک می‌توانند ردای مجلس را بر تن نمایند و این بام نفتی ایران را، با تکیه بر تخصص در حوزه‌های نفت، پتروشیمی و اقتصاد به حق خود برسانند و نفت را پس از سالها بر سر سفره مردمان سرزمین این طلای سیاه بیاورند.
شب دراز است و قلندر بیدار

محمدرضا علی زاده

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13896

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: