گام بلند مخابرات استان برای عبور دهستان کاکان از بن بست / اتصال به دهکده جهانی ارتباطات
گام بلند مخابرات استان برای عبور دهستان کاکان از بن بست / اتصال به دهکده جهانی ارتباطات

به گزارش فصل جنوب ، وجود درختان پرشمار سیب و گردو به همراه بارش های متعدد برف و باران  در دهستان کاکان و عبور محور یاسوج به اقلید و یزد از مسیر آن از جمله مهم ترین دلایلی است که تاکید بر توجه ویژه به این منطقه از مهم ترین الزامات است . در همین […]

به گزارش فصل جنوب ، وجود درختان پرشمار سیب و گردو به همراه بارش های متعدد برف و باران  در دهستان کاکان و عبور محور یاسوج به اقلید و یزد از مسیر آن از جمله مهم ترین دلایلی است که تاکید بر توجه ویژه به این منطقه از مهم ترین الزامات است .

در همین ارتباط موقیعیت جغرافیایی این دهستان بواسطه کوهستانی بودن و همچنین عدم بهره مندی زیر ساخت های مناسب مخابراتی در استان بهره مندی مردم این دهستان از اینترنت پر سرعت را با مشکل مواجه کرده بود که سرپرست مخابرات منطقه استان با اشاره به تمامی این مشکلات نوید روزهای خوش را به مردم این منطقه می دهد .

خوشبختانه اکنون فیبر نوری در منطقه کاکان در مراحل آخر خود قرار داشته و بنا به گفته امیری مدیرعامل مخابرات استان به زودی دهستان کاکان با تکمیل فیبر نوری از انسداد ارتباطی خارج خواهد شد.

امیری با بیان اینکه فیبر نوری از خدمات نظام جمهوری اسلامی برای مردم پرتلاش و سختکوش کاکان است اظهار کرد: شاید یکی از سخت ترین اقدامات مخابرات در سال‌های اخیر همین موضوع بوده که فیبر نوری از نقاط سخت گذر از جمله گردنه سنگ منگ و در کنار شبکه گاز و آب بدون هیچگونه مشکلی عبور کرده و به دهستان کاکان می‌رسد.

دهستان کاکان

وی بیان کرد: فیبر نوری به گونه‌ای عبور کرده که کمترین مشکل را در منطقه ایجاد کرده و همچنین سعی کردیم که به جاده دسترسی مردم در روستاها هیچ گونه آسیبی وارد نشود علاوه بر این روستای چشمه چنار و همچنین کارخانجات آب معدنی و پیست اسکی کاکان در بین راه از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

امیری به اعتبارات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در تحریم‌های سخت به سر می بردیم و پروژه به همین دلیل معطل شد چون فیبر نوری گران شده بود اما با اعتبار سه میلیارد تومانی به دنبال شاد کردن دل مردم کاکان بودیم و هر کسی در این مسیر پهنای باند بخواهد در خدمت آنها هستیم.

وی گفت: ارتباط با کاکان قبلاً به صورت رادیویی بود که هر آن امکان سقوط آیینه وجود داشت و امکان ارائه پهنای باند نبود که اکنون هر کسی هر اندازه پهنای باند نیاز داشته باشد تامین خواهیم کرد.

اتصال دهستان کاکان به دهکده جهانی ارتباطات

این مقام مسئول افزود: قبلا پهنای باند محدودی برای مردم کاکان وجود داشت و یکی از آرزوهای دیرینه خود من به عنوان کارمند مخابرات ایجاد زیرساخت‌های قوی برای کل استان بوده است.

وی افزود: اکنون مسیر دوم فیبرنوری شهرستان دنا ۹۵ درصد پیشرفت دارد همچنین مسیر چرام به دهدشت از طریق باشت ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و مسیر دوم بهمئی از لنده به لیکک را در برنامه قرار داده‌ایم.

مدیرعامل مخابرات استان گفت: مسیر یاسوج چیتاب مارگون به دهدشت نیز یکی از دغدغه های ما بوده که از استاندار و نمایندگان استان درخواست داریم تا اینکه بتوانیم مسیر سراسری یاسوج مارگون دهدشت و لیکک را اجرایی کنیم.

 اکنون بعد از سال‌ها که مخابرات در دهستان کاکان ورود نکرده بود با وجود فیبر نوری این دهستان دیگر مشکل اینترنت و خط دهی موبایل نخواهد داشت و به  عبارتی کاکان به دهکده جهانی ارتباطات متصل می‌شود.

در همین ارتباط بخوانید

موقعیت جغرافیایی وتاریخچه روستای کاکان

WhatsApp Image 2021 10 16 at 06.57.26 1 1

 

WhatsApp Image 2021 10 16 at 06.57.26 2