۱۳۱۵طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

فصلی نو ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۳۱۵ طرح عمرانی در زمینه‌های گوناگون در مناطق شهری و روستایی این استان هم اکنون در دست اجراست.

علی سلحشوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در دست اجراست.

وی بیان کرد: بیش از هفت هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف از جمله ۲۷ صدم مالیات برارزش افزوده ، محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، تبصره ۱۹ و  محل اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام به این استان امسال اختصاص یافت.

سلحشوری اظهار داشت: از این میزان اعتبار اختصاص یافته بیش از ۳۱ درصد تاکنون تخصیص داده شده که بزودی از سوی دستگاه‌های اجرایی جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۹ طرح ملی با اعتباری بیش از چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

سلحشوری ابراز کرد: از میزان اعتبارات تاکنون ۸۰ درصد تخصیص داده شد که بزودی از سوی دستگاه های اجرایی جذب خواهد شد.

وی گفت: ایجاد جاده پاتاوه  به دهدشت، محور گناوه به دوگنبدان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، ساخت باند دوم بابا میدان، گچساران به بهبهان با اعتبار ۶۹۰ میلیارد ریال و ساخت بیمارستان جایگزین شهیدرجایی گچساران با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال ، ایجاد تاسیسات فاضلاب، بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهار بیشه، امامزاده جعفر، بابا کلان به چرام، تکمیل آبرسانی به دشت امامزاده جعفر (ع)، خان احمد، لیشتر از مهمترین طرح های ملی و ملی استانی در دست اجرا در استان است.

سلحشوری ابرز کرد: با وجود تحریم های چند سال گذشته تاکنون طرح های مهمی در زمینه زیر ساخت های در این استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در یک ماه آینده بخشی از اعتبارات طرح های این استان تزریق می شود که بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اولویت های مهم دولت است.

سلحشوری اظهار داشت: ۳۳ طرح جهش تولید هم اکنون در زمینه های مختلف در این استان در حال اجراست ۱۰ طرح مربوط به شهرستان های گچساران و باشت است.

وی با بیان اینکه پنج طرح جهش تولید در  گچساران در دست اجراست افزود:  طرح‌های جهش تولید گچساران تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۳۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی، اعتبار گرفته اند.

سلحشوری ادامه داد: ۸۲۸ میلیارد ریال از تسهیلات سرمایه در گردش و ۱۹۷میلیارد ریال از  سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اشتغالزایی۵۴۷ نفر به این طرح ها اختصاص یافت.

این استان ۷۱۳ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12981

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: