فصلی نو ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دستگاه های اجرایی استان برای احداث ۵۱ سایت شبکه ارتباطی ایرانسل در استان پای کار هستند.

به گزارش فصل جنوب ، بیژن عباسی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ایرانسل با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است در این دیدار موضوع بسترسازی برای توسعه و ارتقای شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و احداث سایت‌های مخابراتی ایرانسل در روستاهای استان بررسی شد.

کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار از توجه ویژه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه در این استان و اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران (ایرانسل) در زمینۀ ارائۀ خدمات دیجیتال به استان تقدیر و تشکر کرد.

وی به جایگاه و اهمیت امروزی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا اشاره کرد و گفت: در دسترسی روستاها به شبکۀ ملی اطلاعات که از طریق سرمایه‌ گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل انجام گرفته گام مهمی در این خصوص در استان برداشته شده است.

استاندار با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند و روستاها اغلب سخت گذر و پراکنده می باشد به ضرورت توسعه و تقویت شبکه ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی تاکید کرد و گفت: این مهم در شرایط کرونایی و با وجود آموزش ها از طریق شبکه شاد بیشتر احساس می شود.

کلانتری تصریح کرد: با ایجاد امکان استفاده ساکنان این روستاها از جدیدترین خدمات دیجیتال، زمینه بهبود کیفیت کسب و کار و زندگی در این مناطق هم فراهم می شود.

وی تاکید کرد: برای احداث ۵۱ سایت جدید مخابراتی همه دستگاه های اجرایی از جمله راهداری، راه و شهرسازی، شرکت های مخابرات و برق، منابع طبیعی، محیط زیست استان پای کار هستند تا هرچه سریعتر برای اجرای این طرح مهم بسترهای لازم فراهم شود.

عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل در این دیدار از اجرای طرح توسعه و ارتقای شبکه ارتباطی و فناوری اطلاعات سایت های مخابراتی ایرانسل در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح ۵۱ سایت جدید در این استان برای تقویت شبکه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی روستایی احداث می شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح استان کهگیلویه وبویراحمد در اولویت قرار گرفته است و تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی استان است.

عباسی تاکید کرد: چنانچه مجوزها از سوی دستگاه های منابع طبیعی، محیط زیست و راه و شهرسازی صادر شوند و بسترهای لازم فراهم شود این طرح اردیبهشت ماه سال آتی در استان عملیاتی می شود.