آب روستای دمچنار هیچگونه مشکلی ندارد – برخی ها آب را برای مصارف باغداری و کشاورزی هدر می دهند

در ادامه این دیدار فیض اله پاسره گفت: پست و مقام فرصتی کم نظیر برای خدمت گذاری به مردم است، ما نیز این فرصت را برای خدمت به یکی از بهترین اقشار ایران اسلامی، یعنی روستائیان گرانقدر، مغتنم میشماریم.

فصلی نو ،شورای اسلامی و دهیار  روستای دمچنار از توابع بخش کبگیان با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش فصلی نو به نقل از  روابط عمومی آبفار، ابتدای این دیدار اعضای شورا و دهیار کبگیان و دمچنار ضمن تقدیر از خدمات ۳ سال اخیر آب و فاضلاب روستایی، اظهار داشتند: برخورد جدی با انشعابات غیر مجاز خواسته همه ما است، جا دارد از تلاش های ۳ سال اخیر در این زمینه تشکر کنیم.

آنها گفتند: برخی ها آب را برای مصارف باغداری و کشاورزی هدر می دهند و این موضوع باعث شده برخی دیگر از اهالی در زمینه آب شرب هم دچار دردسرهایی شوند، بنابراین ما موافق برخورد قاطعانه با متخلفان هستیم.

در ادامه این دیدار فیض اله پاسره گفت: پست و مقام فرصتی کم نظیر برای خدمت گذاری به مردم است، ما نیز این فرصت را برای خدمت به یکی از بهترین اقشار ایران اسلامی، یعنی روستائیان گرانقدر، مغتنم میشماریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بیان داشت: وظیفه ما تامین و توزیع عادلانه آب شرب است، قطعاً فراز و نشیب هایی در این مسیر هست.

وی با بیان اینکه بر خورد با متخلفان در راستای احقاق حقوق سایر روستائیان و رعایت عدالت و حقوق شهروندی است، گفت: در کنار اقدامات فرهنگی در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب، برخی اوقات ناچار به اعمال قانون البته با رعایت حرمت افراد هستیم و متاسفانه برخی ها این اقدام ما در راستای عدالت محوری و حقوق شهروندی را بر نمی تابند و با هیاهو و جنجال اقدام شرکت را سیاسی کاری جلوه می دهند.

پاسره گفت: اینکه کهگیلویه و بویراحمد همیشه استان پر آبی تلقی شده است موجب شده قدر این نعمت کمیاب را ندانیم، و بی توجهی هایی به منابع آبی می شود که منجر به هدر رفت بسیار زیاد آب به ویژه در بخش کشاورزی شده است.

وی افزود: در سالهای اخیر از یک طرف کاهش منابع اقتصادی دولت و نقدینگی اندک را داشتیم و از طرفی خشکسالی و کاهش بارندگی به چیزی حدود ۲۲۰ میلیمتر در سال شرایط سختی را پیش روی موضوع آبرسانی قرار داده است و وظیفه متولیان آب و مردم را بیش از پیش سنگین کرده است.

پاسره بیان داشت: با وجود همه کمبودها اما دولت با نظر مساعد مقام معظم رهبری مبالغی از صدوق توسعه ملی برای آبرسانی تخصیص داد که در استان حدود ۵۰ میلیارد تومان برای روستاها تخصیص داده شد که از این محل اقدامات آبرسانی در ۵۰۰ روستای استان اجرا شده یا در حال اجرا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی با اشاره به اینکه آب هم بر حیات و سلامت و هم بر اقتصاد و اشتغال اثرگذار است، گفت: متاسفانه به علت برخی سهل انگاری ها درون مجموعه شرکت در سالیان قبل بخش زیادی از روستاهای استان تبدیل به باغ شده است و از طرفی تعداد زیادی آبدار بدون ملاحظات معمول به کار گرفته شده که چندان به وظایفشان نظارتی نشده است.

پاسره ضمن بیان اینکه با متخلفان در هر مسند و منصبی برخورد میکنیم و آماده تبعات آن هم هستیم، ادامه داد: مجموعه این عوامل امروز به گونه ای شده که عمده آب شرب در روستاهای استان به مصرف باغداری می رسد و تامین آب شرب مردم با مشکلاتی روبرو شده است.

فیض اله پاسره خاطر نشان کرد: آب شرب روستای مردم دمچنار مشکلی ندارد، محلی که گزارها در آن افتاده اند حوضچه ای بوده که ارتباطی با منبع ذخیره آب شرب روستا نداشته است اما تبعات روحی آن برای مردم هست که با قطعیت و آمار آزمایشگاهی مورد تایید نیز سلامت آب این روستا تایید شده است، با این وجود لازم میدانم از مردم عزیز این روستاها عذرخوهی کنیم و همینجا وعده میدهم با هر سهل انگاری در هر مرتبه ای در استان برخورد بدون اغماض خواهیم داشت حتی اگر متخلف برادر شخص بنده باشد.

DSC02016

DSC02017

 


 بازگشت           چاپ چاپ         


لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7104

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: