دست یاری به سمت نماینده ولی فقیه در استان – جلوی اعمال فراقانونی استاندار، معاونت سیاسی-امنیتی و فرماندار بویراحمد را بگیرید!

فصلی نو- سید هادی افتخاری-حضرت آیت الله سید نصیر حسینی؛ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

 همانگونه که حضرتعالی مطلع هستید بدون شک انتخابات  می‌تواند نتیجه تبلور اراده ملت و زمینه ای  برای اثبات حقانیت مردم سالاری دینی در عصر حاضرباشد؛ اما همانگونه که مستحضرید متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری وزارت کشور، استانداری استان و به ویژه فرماندار بویراحمد، شیرینی این حضور پرشورو حماسی در کام مردم فهیم و ولایتمدار شهر یاسوج تلخ گردید .

اینک که قریب به سه ماه از برگزاری انتخابات شورای شهر یاسوج می‌گذرد متاسفانه مجموعه استانداری، معاونت سیاسی امنیتی و فرماندار بویراحمد در عملی غیرقانونی و فرا قانونی اقدام به برگزاری مراسم تحلیف با پنج عضو شورای شهر یاسوج کرده اند که در این بین مشخص نیست آقایان مسئول، در پی تحقق چه اهدافی هستند که اینچنین آگاهانه دست به عمل غیرقانونی می زنند و از این اقدام خود هیچگونه ترس و واهمه ای ندارند!

حضرت آیت الله؛

مگر طبق نص صریح قانون، تعداد اعضای شورای شهر یاسوج، یک شورای ۷ نفرِ نمی باشد؟

مگر این مردم برای انتخاب هر ۷ عضو منتخب در انتخابات شرکت نکردند؟

مگر رای این مردم، رای به تغییر نبود؟

پس چرا استانداری استان، معاونت سیاسی امنیتی و فرماندار بویراحمد با اصرار بر یک عمل غیر قانونی، در تلاش هستند تا جلسه شورای شهر ۷ نفرِ یاسوج را با ۵ عضو برگزار کنند و حق قانونی – شرعی و انسانی دو عضو اصلی یا علی‌البدل این انتخابات را نادیده بگیرند؟

 حضرت آیت‌الله؛

نص صریح قانون اینچنین اشاره می دارد؛ که شورای شهر یاسوج باید ۷ عضو اصلی داشته باشد و طبق  همان قانون با دو سوم اعضاء  شورای ۷ نفرِ ، یعنی با ۵ عضو می تواند تشکیل یابد و مصوبات خود را اجرائی کند؛

اما در کجای همین قانونّ نانوشته بیان شده است که شورای ۷ نفرِ بدون تعیین تکلیف دو عضو اصلی یا علی‌البدل آن می تواند تشکیل شود؟

و بعد این ۵ نفر بر مبنای دو سوم غیرقانونی یعنی با حضور ۳ نفر برای یک شهری که مردم آن، ۷  نفر را به عنوان منتخب خود برگزیده اند، تعیین تکلیف نمایند؟

 حضرت آیت‌الله؛

آیا این عمل نقض آشکار قانون و توهین به شعور و رای مردم در نظام مقدس مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی نیست؟

چرا باید سرنوشت یک شهر به دست اعمال بی‌قانونی یک استاندار، معاونت سیاسی –امنیتی و فرماندارسپرده شود؟

مگر این شهر قانون و مسئول دلسوز و مردمی ندارد؟

چرا کسی از فرماندارِ قانون‌گریز این شهر سوالی نمی‌کند و ایشان را بازخواست نمی‌کند که دلیل عدم برگزاری جلسه تحلیف شورای شهر با ۷ نفر اعضاء ( ۲ نفر عضو اصلی یا ۲ نفر عضو علی البدل) چه می باشد؟

آیا ایشان کلانتر شهر است؟

حضرت آیت الله؛

مگر ما انقلاب نکردیم که قانون فصل الخطاب باشد؟

حال چرا استاندار، معاونت سیاسی-امنیتی و فرماندار بویراحمد به جای اجرای قانون، تمایلات سیاسی -یشان را معیار قانون قرار داده اند؟

مگر آینده شهر و این مردم، بازیچه دست آقای استاندار و معاونت سیاسی-امنیتی و فرماندار ایشان است که تاکنون به هیچ کسی پاسخگو نبوده اند؟

حضرت آیت الله؛

ما از شما  به عنوان پدر معنوی استان،پناهگاه مظلومان و معیار حق و عدالت در این جامعه تقاضامندیم که در این مسئله مهم و حیاتی که به واقع حق الناس می باشد ورود کرده و به مسئولین امر، به ویژه استاندار، معاونت سیاسی-امنیتی و فرماندار بویراحمد تذکر و دستور دهید تا  به این عمل فرا قانونی خود پایان دهند و مّر قانون اجرا شود که اگر ۲ عضو اصلی میتوانند در جلسات تحلیف شورا حضور یابند، پس اجازه دهند این ۲ عضو به عرصه بازگردند و مراسم تحلیف و موارد قانونی آن در آرامش اجرایی و برگزار شود ولی اگر طبق قانون هیئت عالی نظارت کشور، این ۲ عضو منتخب، حق ورود به شورای شهر یاسوج را ندارند پس طبق قانون اجازه دهند ۲ عضو علی البدل وارد شورای شهر شوند تا شهر یاسوج با هر ۷ عضو رسمی خود کار خویش را آغار  کنند تا خواب منفعت طلبان و کسانی که در پشت درهای بسته بر سر منافع ملت با هدف برگزاری جلسه تحلیف شورای ۵ نفرِ بدون تعیین تکلیف ۲ عضو آن (۲ عضو منتخب اصلی یا ۲ عضو علی البدل) به دنبال اهداف نامطلوب خود هستند، تعبیر نشود!

حضرت آیت الله!

اجازه ندهید اٌمید مردم نااٌمید شود.

شما آخرین روزنه اٌمید و آخرین تکیه گاه امن و مطمئن این مردم در مقابل این فضای سیاست زده منفعت طلبانه هستید.

به همین خاطر از شما به عنوان مرجع حق و عدالت و همچنین از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی استان به ویژه از سپاه فتح استان و خصوصا از حفاظت اطلاعات سپاه، مدیر کل دادگستری استان، مدیرکل اطلاعات استان و دادستان مرکز استان، خواهشمندیم که با ورود آگاهانه و مسئولانه به این مسئله مهم، جلوی این بی‌قانونی آشکار را گرفته و اجازه ندهند بازمانده های دولت بی تدبیر و نااٌمید سابق، بیش از پیش  باعث عصبانیت مردم و نااٌمیدیشان به آینده شوند .

ما از شما تقاضامندیم اجازه ندهید  نیروهای  دولت قبل در واپسین روزهای مدیریتی خود اینچنین بر  سر منافع مردم شهر یاسوج  معامله کنند و سرنوشت ۴ سال آینده مردم این شهر را به زلف سیاسیون گره بزنند.

حضرت آیت الله!

خواهشمندیم با آن اقدام انقلابی که همواره به شجاعت، قاطعیت، قانونمداری  و از همه مهمتر مردم داری شهره بوده اید برخیزید و مانع از برگزاری جلسات تحلیف شورای غیر قانونی ۵ نفرِ شهر یاسوج شوید و با تاکید شما بر اجرای قانون که همانا تشکلیل شورای ۷ نفرِ چه با اعضای اصلی و یا چه با اعضای علی البدل است؛ بار دیگر در تاریخ اثابت شود که بیت آیت‌الله، معبد حق خواهی ملت است.

حضرت آیت الله!

سکوت نکنید و موضع گیری قاطعانه بگیرد تا مشخص شود این شهر هنوز بزرگتر دارد!

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15112

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: