شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۰۹ نفر رسید

فصلی نو ، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمدبا فوت ۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۰۹ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه عصر شنبه در گفت و گو با فصل جنوب اظهار داشت: از ۳۸۴ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۹ بیمار مبتلای قطعی و ۳۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی افزود: از مجموع ۸۰۴ نمونه PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی در شهرهای یاسوج و دهدشت ۲۶ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، و گچساران گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان  کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۶۶ هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند و شمار قربانیان کرونا به ۹۰۹ نفر رسید.

دکتر یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفرهای غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرمستانها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.

در همین ارتباط بخوانید

قربانیان کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۸۴۰ هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند و  هفت هزار و ۵۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

🔰تا کنون ۲۷ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۱۶ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۲۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۱ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۰۵ دُز رسید.

🔰افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

🔰در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15118

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: